Przygody Arcyświnek

Przygody  Arcyświnek

wtorek, 21 kwietnia 2015

Żywienie-Warzywa

~Cześć~

Tak jak obiecałam (tylko,że trochę wcześniej) mam dla was listę żywieniową dla świnki morskiej.Wiec bez owijania w bawełnę mam dla was sprawdzone warzywa, które na pewno nie zaszkodzą waszym zwierzakom.

Zacznijmy od Ogórka.


Posiada wiele witamin w tym C, B, A.
Można go podawać kilka razy dziennie.
Rada: Gdy transportujesz świnkę bez poidła do klatki włóż kilka plasterków- świetnie nawadnia.

No to może teraz marchew.


Podawaj co 2 dni jedną małą marchewkę.
Zawiera wiele witamin w tym A, B1, B2, B6, C, E, H ,K
Rada: Podawaj przy biegunce.

Papryka


Podawaj co 3 dni pół papryki.
Zawiera dużą ilość witaminy C.
Rada:Podawaj przy niedoborze witaminy C.
Podawaj głównie czerwoną paprykę (moja świnka np. nie je innych kolorów)

Pomidor


Ćwierć pomidora co ok. 2 dni.
Zawiera witaminy: C, K, E, B1, B2, B3, B6.
UWAGA! Nie podawaj zielonych części są trujące!

Kabaczek


Podawaj co przynajmniej 2 dni jeden plaster.
Nie polecam go podawać świnki rzadko go jadają.
Rada: Podawaj przy nadwadze (niskokaloryczny).

Cukinia



Podawaj tak samo jak w przypadku kabaczka.
Zawiera dużo witaminy A i C.
Również niechętnie jedzona i niskokaloryczna.

Rzodkiewka


Podawaj jedną rzodkiewkę co 3 dni.
Zawiera niewielkie ilości witamin.
Zwiększa apetyt i poprawia pamięć.
Moja świnka bardzo lubi jeść rzodkiewki.

Burak


Podawaj co 4 dni ćwiartkę buraka.
Bogaty w witaminy C, B1, B2, B6.
Rada:Pomaga wyjść świnkom z anemii.

Dynia


Podawaj ok. trzy łyżki stołowe raz na 3 dni.
Zawiera małą ilość witaminy C, a jej pestki tuczą.
Moja świnka lubi go jeść.Jest łatwostrawna.

Jeśli przypomną mi się jeszcze jakieś warzywa to będę aktualizować wpis.Jeśli macie jakieś pytania to piszcie śmiało.

~ChomikPyzia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz